Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Sistemul e-TVA explicat impecabil!
Solutii clare pentru toate neclaritatile contabililor!

Aflati ce probleme practice creeaza acest sistem
si cum sa le rezolvati corect si cu efort minim!

Intrati chiar acum pe platforma www.webinar.rs.ro si urmariti
analiza de exceptie realizata de consultantul fiscal Laura Profeanu!

Stimate coleg contabil,

La 1 august a devenit operational sistemul RO e-TVA, un instrument digital al Ministerului Finantelor menit sa reduca decalajul fiscal in domeniul TVA, sa creasca gradul de conformare voluntara, sa combata evaziunea fiscala si sa consolideze capacitatea ANAF de colectare a taxelor si impozitelor.

Problema este ca, fiind implementat in graba si fara sa beneficieze in prealabil de o dezbatere reala, acest sistem nu reuseste sa acopere toate situatiile care apar in practica. In consecinta, el da deja mari batai de cap profesionistilor contabili.

Vestea buna este ca acum aveti acces la solutii!
E suficient sa urmariti online, oricand doriti, Webinarul e-TVA care contine o analiza completa si profesionista a sistemului e-TVA realizata de consultantul fiscal Laura Profeanu. Veti afla cu aceasta ocazie care sunt principalele dificultati intampinate de contabili si cum pot fi ele depasite, totul intr-o prezentare de cca 60 de minute, alerta, clara si la obiect, cu un caracter 100% practic.


Sistemul e-TVA explicat in cateva fraze
Foarte pe scurt, ANAF foloseste datele din alte sisteme de raportare fiscala (e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu, SAF-T, e-Case de marcat, sistemul informatic integrat vamal) pentru a realiza o propunere de completare a decontului de TVA pe care i-o trimite contribuabilului, prin SPV.

Aceasta propunere nu il obliga pe contribuabil la nimic, el isi va depune propriul decont de TVA. Doar ca, daca apar diferente semnificative intre propunerea ANAF si decontul efectiv, contribuabilul va primi o notificare si va trebui sa explice de unde provin respectivele diferente – totul in termen de 20 de zile, sub amenintarea unei amenzi de pana la 10.000 de lei.

5 lucruri esentiale de stiut despre sistemul e-TVA
filter_1 Decontul precompletat de TVA nu reprezinta o creanta fiscala
Decontul precompletat este generat de ANAF in baza informatiilor din diverse surse, dar el nu creeaza obligatii pentru dvs. Datele autoritatilor pot fi diferite de cele reale.
filter_2 Aveti la dispozitie doar 20 de zile pentru a stabili forma finala a decontului de TVA
Decontul precompletat va fi transmis catre dvs. prin SPV, de catre ANAF, pana la data de 5 inclusiv a lunii urmatoare termenului legal de depunere a decontului de TVA. Aveti la dispozitie 20 de zile pentru a verifica informatiile, a face eventualele modificari si a transmite forma finala a decontului pana la termenul limita de depunere (data de 25 a fiecarei luni).
filter_3 Ce inseamna “diferente semnificative”?
Ulterior depunerii decontului, Fiscul va identifica daca exista diferente intre forma precompletata si forma finala pe care ati depus-o. “Diferentele semnificative” sunt cele care depasesc un prag de minimum 20% in cota procentuala si o valoare absoluta de minimum 5.000 lei. In cazul in care se identifica asemenea diferente, veti fi notificat de ANAF, prin intermediul SPV.
filter_4 Cum procedati daca sunteti notificat?
In acest caz avetiobligatia sa transmiteti, prin mijloacele electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate de ANAF, in termen de 20 de zile de la data primirii notificarii. ANAF va analiza raspunsul dvs. si va dispune masurile legale.
filter_5 Care sunt consecintele nerespectarii procedurilor?
Nerespectarea procedurilor, nefurnizarea informatiilor cerute sau furnizarea de informatii partiale atrag aplicarea unei amenzi de pana la 10.000 lei. Totodata, aceste abateri vor constitui un indicator de risc fiscal, in baza caruia se poate decide initierea unui control.


Marea problema cu care se
confrunta contabilii, legata de e-TVA
Mai mult ca sigur, toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA vor primi notificari legate de “diferentele semnificative”, intrucat autoritatile fiscale nu au toate elementele din care sa rezulte TVA colectata sau TVA deductibila.

Aceste diferente pot aparea , ca sa dam doar un exemplu, atunci cand contribuabilii utilizeaza sistemul TVA la incasare si TVA-ul aferent vanzarilor devine o suma exigibila fata de buget la momentul incasarii creantelor de la clienti. Autoritatile fiscale nu au informatii despre incasarile de la clienti sau platile catre furnizori.

Iar primirea notificarii implica intocmirea de note justificative complexe, sub presiunea termenului de 20 de zile – o sarcina mare consumatoare de timp si energie, descurajanta pentru orice contabil, mai ales cand acesta tine contabilitatea mai multor firme.

Urmariti webinarul si aflati ce solutii propune expertul Laura Profeanu.

Lector: Laura Profeanu
last_page expert contabil activ din anul 2006
last_page expert contabil judiciar activ din 2009
last_page auditor financiar activ din anul 2009
last_page consultant fiscal activ din anul 2013
last_page consultant fiscal PortalCodulFiscal.ro


Atentie, sistemul e-TVA va poate
aduce imediat in vizorul ANAF!
Nefurnizarea sau furnizarea partiala a informatiilor pentru clarificarea diferentelor intre valorile precompletate si valorile completate de catre persoana impozabila, prin decontul de TVA, reprezinta indicator de risc fiscal privind nivelul de declarare al TVA.

Selectarea persoanelor impozabile ce urmeaza a fi supuse inspectiei fiscale sau controlului antifrauda se va realiza in functie de nivelul riscului fiscal stabilit pe baza analizei de risc. Se considera ca persoanele impozabile prezinta un risc de rambursare necuvenita a TVA si daca se regasesc in cel putin una dintre urmatoarele situatii:

a) nu transmit raspunsul la “Notificarea de conformare RO e-TVA”;

b) exista diferente semnificative si nu au fost transmise informatii si date complete si/sau concludente ca raspuns la “Notificarea de conformare RO e-TVA”, ce pot conduce la restituirea unor sume necuvenite si concomitent la existenta riscului unor fapte de evaziune fiscala.


Puteti urmari webinarul
despre e-TVA oricand doriti!
Acesta este disponibil 24 de ore din 24 pe platforma www.webinar.rs.ro si poate fi accesat pe baza de username si parola pe care le primiti prin e-mail imediat dupa achitarea taxei de 247 lei + 19% TVA, redusa cu 20% de la 308 lei + TVA!

Nu uitati, noul sistem e-TVA este un izvor bogat de neclaritati si, implicit, o sursa majora de stres. Iata de ce va invitam sa accesati webinarul sustinut de expertul Laura Profeanu, unde toate aceste neclaritati sunt identificate si explicate in detaliu, insotite de informatii privind modul optim in care trebuie gestionate.

PACHET cu reducere 10% Webinar e-TVA + Video Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate

Tarif redus cu 10% pentru pachet de 2 evenimente online: 
492 lei + 19% TVA / participant, redus cu 10% fata de 547 lei + tva
 
1. Webinar e-TVA, 60 minute, disponibil imediat dupa achitarea facturii, eveniment inregistrat in august 2024.
Lector: Laura Profeanu, consultant fiscal
Taxa de participare: 222 lei + 19% TVA / participant, redus cu 10% fata de 247 lei + tva

2. Video Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, editia 151, filmata LIVE in 12 septembrie 2024. Timp de 4 ore de curs, evenimentul va ofera solutii din partea celor mai experimentati consultanti fiscali: Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe. Puteti adresa intrebari in direct, pe platforma webinar.rs.ro.
Taxa de participare: 270 lei + 19% TVA / participant, redus cu 10% fata de 300 lei + tva
 

Va asteptam cu drag!

Liliana Grigore
Manager Divizie Evenimente
RENTROP & STRATON

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.


Formular de comanda
Va rugam, alegeti atelierele la care doriti sa participati:


Va rugam completati
* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.